Защо Apple вече са спечелили войната за мобилните разплащания

    Попаднахме на интересни разсъждения на блогър от IntoMobile.com относно мобилните разплащания и ролята на Apple и техните платформи в тях. В днешно време да направиш плащане в интернет, било през компютър или през мобилен телефон, е толкова лесно, че някои правим това без да се замисляме. Ето и трите причини, поради които авторът мисли, че Apple вече са далеч пред другите в борбата за клиенти на мобилни разплащания.

    Да уловиш момента
    В началото се зарекох никога да не купувам каквото и да е цифрово съдържание. Това се промени през 2009. До днес съм натрупал сметка от $588 в приложения, музика от iTunes и филми. Отначало моите сваляния бяха достатъчно невинни – приложения за по $0.99, които после преминаха в някоя и друга песен на път за работа. Докато се усетих, купувах цели албуми, които вече имах, просто защото беше по-лесно отколкото да ги прехвърлям от дисковете. Накрая почнах да вземам филми под наем от iTunes и сляпо купувах приложения без да се замислям. След като станах толкова пристрастен към приложения и музика, не е учудващо, че скочих също и на iPad. Това отвори цял нов свят за мен и приложенията, които ползвах до сега на iPhone си ги купих и в HD вариант за iPad. Например, използвах Things на CultureCode ежедневно на iPhone-а си. Това приложение за $10 ме накара да си купя и версията за Mac за $50, и версията за iPad за $20. В крайна сметка, платих $80 да следя моите задачи на различните си устройства.

    Импулсивната покупка със сигурност е нещо, което ще доведе до повторни покупки. Много интересно е, че импулсивните покупки научават потребителя да се чувства по-комфортно с бъдещите покупки, без да се замисля твърде много за цената и/или нуждата от продукта.

    Доверието на потребителите
    За да илюстрират как Apple са спечелили доверието на потребителите, Mobclix са провели проучване. Представителната извадка включва 982 потребителя на iPhone през различни игри и приложения. От анкетираните, 756 човека са похарчили между $6 и $25 на месец за приложения, докато 89 души са похарчили над $26 на месец, което е равносилно на купуването на едно приложение за $0.99 на месец.


    Което е по-интересно е, че близо 77% от всички участвали са купили съдържание, а само 1-2% са платили за мобилни версии на популярни PC игри. Тези данни са показателни за доверието, което потребителите имат в платформата, и за ненадминатата комбинация между съдържание, софтуер и невероятни устройства.

    Нека да сложим бутона за плащане с едно докосване навсякъде
    Цифровото съдържание е голяма част от нашето всекидневие. Начинът, по който купуваме и използваме съдържание коренно се е променил. Повечето потребители са привикнали към плащането с едно докосване на бутона в Amazon и iTunes. Само въпрос на време е влезем в мола, да изберем няколко стоки и да натиснем бутона „Плати през мобилния си телефон”. Като казвам това трябва да се има предвид, че преди която и да е система за плащане с едно докосване да стане популярна, тя трябва първо да спечели доверието на потребителите за да доминира на пазара. Днес, Apple са спечелили това доверие и би трябвало да са най-изкушени да скочат в играта, ако решат да отворят платформата си за плащания към други сайтове за мобилна търговия и да ги интегрират в нея, и да дирижират пазара, когато мобилната търговия експлодира експоненциално на всички фронтове.

    Източник: http://www.intomobile.com/

    “””

    Виж още:  iPhone 16 Pro Max