SPACE PATROL е първата образователна мобилна игра за ученици, която развива меките им умения (soft skills) – критично мислене, работа в екип, креативност и лидерство. Играта няма комерсиална цел, създаването й е финансирано изцяло от фондация „Лъчезар Цоцорков“, които инвестират в разработването на иновативни формати в образованието и развитието на децата.
Както подсказва името на играта SPACE PATROL, действието в нея се развива в космоса. Играе се от отбор от двама души, които минавайки през различни предизвикателства научават интересни факти за космоса и придобиват меки умения, нужни им и в реалния живот.
SPACE PATROL е разработена от изцяло български екип от КVABA Interactive – инди гейм студио, специализирало се в разработването на игри, виртуална и добавена реалност, както и други дигитални решения.
„Разработването на играта отне близо година. Основното предизвикателство пред нас беше как да съчетаем забавния и образователния елемент, за да я направим достатъчно атрактивна за учениците. Отделните мисиите са разработени така, че в тях няма никакъв елемент на агресия, а точно обратното, работата в екип между играчите обединява усилията им за нещо градивно и полезно за развитието им. “, коментира Никола Георгиев, основател и управител на КVABA Interactive.
Образователното съдържание в играта е създадено в партньорство с доц. Камен Козарев от Института по астрономия с Национална астрономическа обсерватория на БАН. Той получава докторска степен по Астрономия от Бостънския университет, и работи четири години в Центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън. Отдаден на идеята да запали младите хора по космоса, вече четири години Камен Козарев участва като ментор и лектор в програмата „Космически предизвикателства“, чиято цел е да срещне българските ученици с водещи космически специалисти от цял свят.
„Играта съвместява няколко иновативни подхода в образованието. От една страна тя представя основни астрофизични закони на достъпен език и пали любопитството и любознателността на децата през геймификация. Едновременно с това развива ключови меки умения, които са изключително важни за успешното развитие на всяко дете. Това я прави и уникална по нейната същност.“, добавя доц. Козарев.
Като тестери на играта в последния етап от разработването й бяха привлечени учениците от 4 и 5 клас от иновативното училище в Бургас ОУ “Александър Георгиев-Коджакафалията”.
„Игровият модел е залегнал в начина, по който преподаваме учебния материал на децата в нашето училище, а тематиката на играта е пряко свързана с новия интегративен STEM предмет – „Космически изследвания“, който въвеждаме от тази учебна година. Затова и бяхме естествени партньори на тази иновативна игра. Обратната връзка, която те дадоха на разработчиците с предложения за надграждане и изчистване на настоящите елементи, беше полезен тест затова как заложените меки умения в играта се прилагат в реалността.“, сподели Михаил Ненов, директор на ОУ “Александър Георгиев-Коджакафалията”.