Apple са патентовали технология за цифрово аудио, която да се усеща още по-реалистично и би могла да изпълнява важна роля в добавената им реалност. Технологията може да раздели аудио сигнала по няколко пътя и да създаде впечатление, че звукът идва от няколко различни области, а не директно от високоговорителите. По този начин, звуковото изживяване ще стане още по-реалистично и по-потапящо, особено при гледане на филми, мизукални клипове и игри.
В документа пише (художествен превод):
“Обработката на аудио сигнала за виртуална акустика, може значително да подобри филмите, спортните събития, видеоигрите или всяко друго преживяване при гледане на екрана, добавяйки усещането че сте там”
На една от скиците към патента е показан лаптоп, като звукът от него може да бъде преместен на заден план, за да звучи от “по-далеч”. Може да се постигне и обратен ефект – звукът се прехвърля зад потребителя, като по този начин ще се създаде още по-реалистично 3D изживяване.
Както винаги, имайте предвид, че появата на даден патент, не означава задължително, че ще видим подобен продукт на пазара. Патентите показват идеите на компаниите и не са доказателство, че се работи по тези технологии. Надяваме се, да видим подобна технология на пазара, но само времето и в случая Apple, ще покажат дали това ще се случи. В този конкретен случай, има шанс това да се случи, най-вече заради фокуса на Apple към добавената реалност (AR).